Gedragsbeïnvloeding en integriteit

Natuurlijk moet u kunnen vertrouwen op uw medewerkers, dat is gezond in een samenwerking. Helaas zijn er nogal wat voorbeelden van niet-integer gedrag. Dagelijks trekken bankiers, managers, bouwers of woningbouwcorporaties hiermee negatief de aandacht. Kortom, helaas heeft niet iedereen de eigenschap eerlijk, oprecht en niet omkoopbaar te zijn. 

Hoffmann gelooft dat dit gedrag goed en vooral positief beïnvloedbaar is. Collega’s die elkaar durven aan te spreken en managers die hun medewerkers durven te controleren, passen binnen een integere bedrijfscultuur. Een gezond bedrijf, waarin financiële verliezen en imagoschade tot een minimum beperkt blijven. En laten we eerlijk zijn, het werkt een stuk prettiger zonder schuine blikken en stiekeme handelingen. Een open, integere cultuur is goed voor uw bedrijf.

Onze aanpak

Het begint met een goed beeld vormen van de stand van zaken binnen uw bedrijf: hoe effectief zijn bestaande regels en welke dilemma's leven er? Met een audit toetsen onze specialisten de kwaliteit van de bestaande cultuur en maatregelen. Hierna volgt een advies voor verbetering van uw integriteitmanagement. Een helder rapport, waarmee u zelf verder kunt. Geen ellenlange adviestrajecten, maar hands-on advies dat actief bijdraagt aan een integere cultuur.

Wezenlijke kernwaarde

Integriteit is een wezenlijke kernwaarde van iedere organisatie. Het staat niet op zichzelf, maar is onderdeel van het grotere geheel van leidinggevenden, medewerkers, processen, normen en waarden en cultuur. Vanuit deze visie helpt Hoffmann u graag met een Integriteitsmanagementmodel. 

Persoonlijk contact

Meer weten? Direct advies nodig? In de contactbanner vindt u contactgegevens van Maarten IJzermans, samen met andere specialisten wisselt hij hierover graag met u van gedachten.